SET ASAS KESUBURAN

ANAK...!!! Bagi setiap pasangan yang dah berkahwin...mesti la nak kan zuriat sendiri kan... yang lahir dari rahim sendiri....Tapi apa kan daya ...rezeki belum ada.....
Macam-macam ikhtiar dah buat ...tapi masih belum berhasil kan...Kadang-kadang mesti ada kan terdetik dihati kecil...." Takut sangat suami cari lain....bila takde anak..." bila fikiran negetif menguasai diri tu yang asyik  nak gaduh je tu....suami salah cakap sikit je....Cepat sangat la nak terasa...BETUL tak..???

Ok...kat sini shud nak kongsi la sikit tips kehamilan...moga akan jadi panduan  la sedikit sebanyak...yang masih tercari-cari ikhtiar untuk mendapatkan cahaya mata....Insyaallah..




TIP KEHAMILAN… 


1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi.

2. Jumpa doktor anda. Pastikan anda bebas dari sebarang masalah dengan membuat lawatan doktor. Masalah cyst, endometriosis atau fibroid adalah penyakit yang kerap dikaitkan dengan sukar hamil

3. Dapatkan berat badan yang ideal. Sekiranya anda mempunyai berat badan yang terlalu besar atau terlalu kurus, ia mungkin boleh memberikan masaalah kepada kesuburan anda.

4. Ketahui waktu subur anda. Hari subur anda cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, anda boleh meninggikan peluang untuk hamil.

5. Tingkatkan kesuburan suami. Pastikan kesihatan reproduksi suami pada takat optimal dengan mempraktis cara hidup sihat termasuk makanan seimbang dan berat badan optimal, bersenam, tidak merokok dan elak dari sebarang minuman keras. 

6. Mengambil multivitamin. Adalah disarankan kepada semua wanita yang merancang untuk hamil mengambil vitamin harian termasuk asid folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan untuk mengambil supplemen zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma.

7. Bersenam secara rutin . Bersenam adalah cara untuk anda sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin.

8. Mengambil makanan yang seimbang. Mengawal pengambilan makanan amat penting terutama apabila anda mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil.

9. Kurangkan tekanan. Life is stressful, memang tak logik kalau tiada tekanan dalam hidup ni. Walaubagaimanapun terlalu tertekan dikaitkan pula dengan masalah ketidaksuburan.



Selain mengamalkan gaya hidup yang sihat...dalaman juga perlu sihat tau...apa kata berkorban la sikit duit yang nak g shoping tu untuk beli supplement yang sesuai untuk bantu menambahkan tahap kesuburan.. dan bantu betulkan masalah hormon dalaman kita...kita cuma nampak luaran je kan....dalaman kita tak nampak...

Kat sini saya nak cadangkan beberapa supplement yang dapat bantu...untuk mengatasi masalah kesuburan...

SET SUBUR WANITA:

- GLA Complex..Memberikan keseimbangan  hormon..didalam badan..melegakan masalah Senggugut..
- B kompleks...Untuk reproduktif  yang sihat ..dan sangat penting untuk pembentukan Janin apabila hamil.
- Alfalfa ... menyingkirkan Toksin...dan masalah keputihan serta masalah senggugut ..

SET SUBUR LELAKI..

- Zinc.... Untuk pertumbuhan reproduktif .Meningkatkan penghasilan sperma...
- Vitamin E...Antioksidan yang kuat membersihkan radikal bebas yang boleh merosakkan sel dan melindungi     
Sperma..




CREDIT

NAK TAHU lebih lanjut?? JOM PM sy!! Harga ISTIMEWA menanti..


Feel free to visit my blog>>>http://ummiadamahnaf89.blogspot.com/
HUBUNGI :
• SITI ZUBAIDAH ABDULLAH
• Shaklee ID 868415
• fb: Ct Zubaidah Abdullah
• ct_zet89@yahoo.com 
• 013-2070383 (whatsApp/sms/call)
Free consultation for every purchase

COD area SELAYANG,GOMBAK, GREENWOOD dan KEPONG serta kawasan sekitarnya..

Perkhidmatan POS LAJU juga disediakan untuk penghantaran ke seluruh MALAYSIA

No comments:

Post a Comment

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...